Geenfinancieeladvies

1. productreviews
  2. Beste financiele boeken

Beste financiele boek van 2024 - Reviews financiele boeken

Laatst bijgewerkt: 31-03-2024

Ben je een van die mensen die er een passie voor heeft om hun uitgaven bij te houden en hun financiën op orde te houden? Vind je het leuk om te kunnen controleren waar elke cent naartoe gaat en je nettowaarde te kennen? Zo ja, dan zul je dol zijn op financiële boeken! Ze stellen je in staat je inkomsten, uitgaven en nettowaarde op regelmatige basis bij te houden.

Niet alleen dat, maar ze geven ook inzicht in manieren om je financiële situatie te verbeteren. Financiële boeken zijn een uitstekende manier om je financiën in de hand te houden, en ze vormen een geweldige aanvulling op de bibliotheek van elke boekenwurm! Dus als je een manier zoekt om meer te weten te komen over je financiële situatie, overweeg dan een paar financiële boeken op te pikken. Je zult er geen spijt van krijgen!

Bij geenfinancieeladvies.nl hebben we vele financiele boeken met elkaar vergeleken en hieruit zijn 10 goede financiele boeken naar voren gekomen. Deze zijn volgens ons de best geteste financiele boeken van 2024.

Top 5 beste financiele boeken van 2024

Onderstaand vind je onze top 10 van de beste financiele boeken die wij hebben getest. Voor deze 10 financiele boeken hebben we een review geschreven waarmee we hopen jou op weg te helpen om een goede keuze te maken bij het aankopen van een nieuwe financiele boek

Uit onze top 10 vind je onderstaand de 5 financiele boeken die onze favorieten zijn. Welke van deze financiele boeken is de beste voor jou?

1. Cashflow kwadrant: gids naar financiële vrijheid.

Het Cashflow Kwadrant is een hulpmiddel dat ontwikkeld werd door de succesvolle ondernemer en investeerder, Robert Kiyosaki. Het onthult hoe sommige mensen minder werken, meer verdienen, minder belasting betalen en leren om financieel vrij te worden. Het kwadrant bestaat uit vier soorten mensen: werknemers, zelfstandigen, bedrijfseigenaars en investeerders. Elke groep heeft zijn eigen kenmerken, en elk biedt andere mogelijkheden voor financieel succes.

Zo hebben werknemers meestal weinig controle over hun inkomen of hun werkschema. Ze profiteren echter ook van een zekere baanzekerheid en een vast loon. Zelfstandigen hebben meer controle over hun beroepsleven, maar ze dragen ook een groter risico op financiële instabiliteit. Bedrijfseigenaars genieten een grote vrijheid en flexibiliteit, maar ze dragen ook de verantwoordelijkheid voor het managen van personeel en het omgaan met klanten.

Investeerders, ondertussen, hebben de mogelijkheid om grote winsten te maken, maar ze moeten bereid zijn een zekere mate van risico te aanvaarden. Door de verschillende soorten mensen in het Cashflow Kwadrant te begrijpen, kun je beginnen met het uitstippelen van een pad naar financiële vrijheid.

2. De big reset: gold Wars en het financiële eindspel

In 2007 deed Willem Middelkoop een gewaagde voorspelling in zijn boek "Als de dollar valt" Hij zei dat het niet de vraag was of ons financiële systeem in elkaar zou storten, maar wanneer. Helaas bleek zijn voorspelling juist te zijn. Slechts een paar korte jaren later, in 2008, kwamen we binnen enkele uren aan een volledige ineenstorting van ons wereldwijde kredietsysteem. In zijn nieuwste boek, The Big Reset: Gold Wars and the Financial Endgame, beschrijft Middelkoop de geschiedenis en de problemen van ons huidige financiële systeem en onthult hij hoe we vóór 2020 op een nieuw systeem zullen overgaan. Hij betoogt dat goud de afgelopen eeuwen de enige munt is geweest die zijn koopkracht heeft behouden, en dat bankiers al tientallen jaren proberen de vlucht naar goud af te remmen. Ze lijken deze War on Gold nu echter te verliezen. Als je meer wilt weten over ons financiële systeem en wat de toekomst in petto kan hebben, moet je zeker dit boek bekijken.

3. Gek van geld: Een positieve relatie met geld voor de financiële vrijheid om te leven zoals jij wil

Geldstress is een veel voorkomend probleem waar veel mensen mee te maken hebben. Als je merkt dat je je zorgen maakt over geld of voortdurend gestrest bent over je financiën, is het belangrijk om een stap terug te doen en je relatie met geld te evalueren. Verdien je goed, maar heb je nog steeds het gevoel dat je nooit vooruit komt? Of wil je meer financiële vrijheid om te leven zoals je wilt?

In Gek op geld bespreekt Eef van Opdorp hoe je een positieve relatie met geld kunt ontwikkelen voor de financiële vrijheid om te leven zoals je wilt. Hij leert dat beter omgaan met geld geen kwestie is van kille berekeningen, maar van luisteren naar je gevoel. Net als in relaties: waar je aandacht aan geeft groeit. En dat weerspiegelt zich in je bankrekening. Als je er klaar voor bent om de cyclus van geldstress te doorbreken en weer van je leven te gaan genieten, dan is dit boek iets voor jou.

4. De weg naar financiële vrijheid: Playing with FIRE (Financial Independence, Retire Early)

In zijn boek beschrijft Scott Rieckens hoe hij en zijn gezin hun uitgavengewoonten veranderden en erin slaagden genoeg passief inkomen te genereren om vervroegd met pensioen te gaan. Rieckens geeft lezers een stap-voor-stap gids over hoe ze deze levensstijlverandering kunnen doorvoeren, inclusief hoe ze betaalbare huisvesting kunnen vinden, in index fondsen kunnen investeren en meerdere inkomstenstromen kunnen creëren.

Hij deelt ook de uitdagingen waarmee hij en zijn gezin onderweg te maken kregen, zoals genoegen nemen met minder en leren soberder te leven. Maar hij was verre van tevreden. Lange uren werken en nooit genoeg tijd hebben voor de dingen en mensen die hij liefhad eiste zijn tol. Dus besloten hij en zijn vrouw een verandering teweeg te brengen.

Ze begonnen met het evalueren van hun uitgaven en hun keuzes in levensstijl. Toen ze eenmaal greep hadden op hun financiën, begonnen ze te werken aan het genereren van voldoende passief inkomen om hun kosten te dekken. Op die manier konden ze uiteindelijk helemaal stoppen met werken en van hun investeringen leven.

5. Succesvol investeren in vastgoed: Een praktische gids naar financiële vrijheid

Als je het beu bent je spaarrekening met elke maand die voorbijgaat te zien slinken, ben je niet de enige. Nu de kosten van levensonderhoud stijgen en de pensioenfondsen tekort schieten, zoeken veel mensen naar alternatieve manieren om hun financiële toekomst veilig te stellen. Een optie die vaak over het hoofd gezien wordt is investeren in onroerend goed. Als het goed gedaan wordt, kan investeren in onroerend goed een gestage stroom van inkomsten opleveren die je andere bronnen van inkomsten kan helpen aanvullen.

Het beste van alles is dat het kan op een manier die van jou heel weinig inspanning vraagt. Als je meer wilt leren over hoe je met succes in onroerend goed kunt investeren, biedt "Succesvol investeren in vastgoed" een stap-voor-stap gids die je op weg kan helpen. Geschreven door Hendrik Chan, een onroerend goed expert en mede-oprichter van M3 Brokers, biedt dit boek inzichten en tips uit de eerste hand die je kunnen helpen het meeste uit je investering te halen. Of je nu je pensioeninkomen wilt aanvullen of gewoon een appeltje voor de dorst wilt hebben, "Succesvol investeren in vastgoed" kan je de weg wijzen.

Nog meer goede financiele boeken - Nummers 6 t/m 10

Bovenstaande 5 financiele boeken zijn onze favorieten in deze top 10 best geteste financiele boeken. De volgende 5 financiele boeken kunnen we ook van harte aanbevelen en we weten zeker dat er een goede financiele boek voor jou tussen zit.

Dus heb je in de top 5 geen geschikte financiele boek gezien voor jezelf? Bekijk dan snel de rest van de top 10 financiele boeken.

Andere populaire producten:

6. The Female Fix: Jouw weg naar financiële vrijheid

In 'The Female Fix' laat RABO topmarketeer Marianne Bruijn zien hoe je als vrouw financieel onafhankelijk kunt worden en de controle over je eigen leven kunt houden. In Nederland is slechts 50 procent van de vrouwen volledig financieel onafhankelijk. Tijd voor verandering dus! In dit boek vind je een mix van persoonlijke ervaringen, theorie, cijfers en gegevens, interviews, praktische tips en rekenvoorbeelden. Er is speciale aandacht voor levensgebeurtenissen als samenwonen, kinderen krijgen en echtscheiding. Met bijdragen van anderen Saskia Noort (schrijfster en columniste), Vivian Reijs (orthomoleculair voedingsdeskundige en bestseller auteur) en Janine Janssen (RABO directeur Private Banking).

Marianne begint met verhalen uit haar eigen leven waarin ze laat zien dat financiële onafhankelijkheid niet alleen mogelijk is, maar ook heel bevrijdend. Dan bekijkt ze de cijfers: wat betekent het eigenlijk om financieel onafhankelijk te zijn? En hoe kun je dat bereiken?byte binnen een paar weken je hypotheek afbetaald!' Ze interviewt andere vrouwen over hun relatie met geld en geeft praktische tips over het opstellen van een budget, investeren en sparen.

7. De kunst van het traden (3e druk): Succesvol handelen op forex en andere financiële markten

Het boek, De kunst van Traden: Succesvol handelen op Forex en andere financiële markten behandelt voor een groot deel de psychologie achter succesvol handelen op de financiële markten. Veel detailhandelaren maken prachtige plannen maar worden tijdens het handelen overweldigd door hun emoties. Het gevolg is dat de meeste portefeuilles helemaal de verkeerde kant op gaan. De juiste mentaliteit maakt het verschil tussen aanhoudende winsten en oplopende verliezen.

Dit geldt voor 'traditionele' handelaars, maar zeker ook voor crypto-handelaars die te kampen hebben met de soms enorme bewegingen in de wilde wereld van de cryptocurrencies. Omdat we zelf in crypto's handelen, weten we er alles van. Om op lange termijn succesvol te zijn, is het van essentieel belang een degelijke strategie te hebben en je daaraan te houden. Maar dat is slechts de helft van de strijd. De andere helft is je emoties kunnen beheersen en ze je beslissingen niet laten beïnvloeden. Dit is waar veel handelaren falen, en het leidt vaak tot teleurstelling en frustratie. Als je het hoofd koel kunt houden en je plan kunt volgen, ben je goed op weg om een succesvolle handelaar te worden.

8. Waarom de rijken alsmaar rijker worden: Wat is financiële ontwikkeling ... eigenlijk?

In zijn boek, Why the Rich Keep Getting Richer, biedt Robert Kiyosaki lezers een nieuwe kijk op financiële opvoeding. In plaats van het traditionele advies op te volgen van "ga naar school, zoek een baan, spaar geld, koop een huis, betaal je schulden af en investeer voor de lange termijn in aandelen", betoogt Kiyosaki dat echt financieel succes komt van het begrijpen van en investeren in bezittingen. Hij geeft lezers een diepgaande kijk op het verschil tussen bezittingen en schulden, en hoe je deze kennis kunt gebruiken om rijkdom op te bouwen. Door de tijd te nemen dit boek te lezen en te begrijpen, zul je beter toegerust zijn om in de toekomst financieel succes te behalen.

9. Zo lees je de jaarrekening: Snel oordelen over de financiële positie van een bedrijf of instelling

Zonder de jaarrekeningen zouden ze uitgevonden moeten zijn. Want je kunt de financiële positie van een bedrijf of instelling alleen kennen via de jaarrekeningen. De balans geeft niet alleen inzicht in het kapitaal en de financiering ervan, maar ook in de financiële risico's die de onderneming of instelling loopt. En de kasstroomstaat laat onbarmhartig zien wat er in het afgelopen boekjaar met het geld is gedaan. Dit boek, Zo lees je de jaarrekening, reikt de instrumenten aan om in financiële overzichten de antwoorden te vinden op vragen als: - Is het resultaat toereikend?

Hoe kun je het resultaat verbeteren? - Hoe groot is de kredietruimte die nodig is om investeerders aan te trekken? - Wat zal er gebeuren als ik volgend jaar meer winst maak? - Hoe ziet mijn concurrentie eruit? enzovoort. Of je nu meer wilt weten over je eigen bedrijf of instelling of over dat van iemand anders, dit boek biedt praktische hulp. In dertien stap-voor-stap hoofdstukken worden alle Nederlandse jaarrekeningen geanalyseerd. Bovendien wordt uitleg gegeven over internationale verschillen en ontwikkelingen. De paperback editie bevat ook een uitgebreide verklarende woordenlijst.

10. Stap in je grootsheid

In zijn boek, Stap in je grootsheid, laat Tony Robbins zien dat je onmiddellijk de controle over je leven kunt krijgen door je overtuigingen en waarden opnieuw vorm te geven. Met dezelfde dynamiek en onderhoudende stijl die honderdduizenden naar zijn seminars hebben gebracht, vult Robbins de bladzijden van dit boek met zijn beste strategieën en technieken om je aan te moedigen je emoties, je lichaam, je relaties, je financiën, en je leven te beheersen.

Enkele van de onderwerpen die aan bod komen zijn hoe je een positieve instelling ontwikkelt, hoe je met stress omgaat, hoe je doelen stelt en ze bereikt, en hoe je duurzame relaties creëert. Bovendien geeft Robbins een actieplan om deze concepten in praktijk te brengen, zodat je resultaten in je eigen leven kunt zien. Of je nu op zoek bent naar manieren om je persoonlijke ontwikkeling te verbeteren of gewoon van een meer bevredigend leven wilt genieten, Stap in je grootsheid is een uitstekende bron.

Zo vind jij een geschikte financiele boek voor jezelf

Hoe bepaal je nu welke de beste financiele boek voor jou is? Met zoveel diverse financiele boeken op de markt is het lastig voor jou als  consument om dit te bepalen. Je kunt immers niet alle financiele boeken kopen en uittesten.

Precies hierom hebben wij van Geenfinancieeladvies.nl deze website opgericht. Wij hebben de vergelijking al voor jou gedaan. In elke productklasse testen wij financiele boeken en daar komt uiteindelijk de top 10 uit.

Tijdens het vergelijken van de financiele boeken letten wij op hoe makkelijk de financiele boek te gebruiken is. Ook kijken wij naar het merk van de financiele boek en hoe deze 2 factoren scoren in verhouding met de prijs van de financiele boek. Het is belangrijk dat de prijs- kwaliteitsverhouding goed is van de gekozen financiele boeken.

Bekijk dus op je gemak al onze reviews. Ben je enthousiast geworden van een bepaalde financiele boek en wil je deze kopen? Klik dan snel op de button onder de productomschrijving voor de beste prijs!

Bekijk ook eens deze favorieten:

Veelgestelde vragen over de door ons geteste financiele boeken

Nee, wij van geenfinancieeladvies.nl hebben zelf geen webshop. Wij hebben alleen producten getest en daar een review over geschreven. Wel geven wij voor elk product een link naar een webshop met de scherpste prijs. Koop je een financiele boek via deze link, dan krijgen wij hier wel een kleine commissie voor.

We hebben bij het testen van de producten o.a gelet op:

• gebruikersgemak;
  • prijs;
  • merk;
  • en de mening van andere gebruikers.

Het is uiteraard belangrijk dat een financiele boek makkelijk te gebruiker is en lang mee kan gaan. Ook de mening van mensen die het product al eerder hebben gebruikt hebben we meegenomen in onze eindoverweging!

Nee, zeer zeker niet. Alle financiele boeken op deze pagina zijn volgens onze criteria goede producten. Wij hebben om het je makkelijker te maken echter wel een top 5 gemaakt van deze 10, die in onze ogen echt de beste prijs/kwaliteitsverhouding hebben of gewoon onze persoonlijke favoriet is.

Wij hebben momenteel alleen uitgezocht waar je de beste prijs kunt vinden voor het product online.

Slotwoord over de beste financiele boeken van 2024

Als je op zoek bent naar manieren om je financiële situatie te verbeteren, begin dan met het lezen van een van de top 10 financiële boeken. Deze boeken kunnen je helpen een beter inzicht te krijgen in je geld en hoe je het voor je kunt laten werken. Ze geven niet alleen aanwijzingen over budgetteren en sparen, maar veel ervan geven ook advies over investeren en je vermogen mettertijd laten groeien. Neem dus vandaag nog controle over je financiën door een van deze informatieve lectuur op te pikken!

Disclaimer: Wij hebben geen financiële vergoeding ontvangen voor het schrijven van deze financiele boek reviews. De volgorde van deze top 10 is op basis van onze eigen criteria en mening samengesteld. Wij sturen je alleen door naar de webshop waar wij de voordeligste prijs hebben gevonden. Indien een product via deze link wordt aangekocht, krijgen wij hier een kleine vergoeding voor. Dit zijn externe webwinkels en Geenfinancieeladvies.nl is dan ook niet verantwoordelijk voor de producten zelf of het verkoopproces.

Gepubliceerd op: 19-07-2022